miércoles, 30 de julio de 2008

¿Como conseguir becas para estudiar en el extrajero?

Entidades que otorgan becas a chilenos para estudios en el extranjero:

Agencia de Cooperación Internacional de Chile (AGCI)

Becas de OEA para estudios de postgrado
Dirección: Teatinos 950 P. 11, Santiago.
Teléfono: (56-2) 6881518
Fax: (56-2) 6881533
Sitio Web: http://www.agci.cl/
E-mail: agencia@agci.cl


Banco Interamericano del Desarrollo

Dirección: Avda. Pedro de Valdivia 0193, Piso 11, Providencia.
Teléfono: (56-2) 4313700 - 4313701.
Fax: (56-2) 4313713
Sitio Web: http://www.iadb.org/
E-mail: marcelac@iadb.org


Beca Presidente de la República - Ministerio de Planificación (MIDEPLAN)
Dirección: Ahumada 48, Piso 11, Santiago.
Teléfono: (56-2) 675 1400 Fax: (56-2) 6881936.
Sitio Web: http://web.becasmideplan.cl/573/channel.html
E-mail:mailto:infor@mideplan.cl


Comisión Fulbright

Dirección: Isidora Goyenechea 2939, Oficina 305, Las Condes, Santiago.
Teléfono: (56-2) 3344368.
Fax: (56-2) 2323173.
Sitio Web: http://www.fulbrightchile.cl/
E-mail: fulbrightcomm@fulbrightchile

Becas para estudios de postgrado


Fundación Andes
Dirección: San Patricio 4099, Vitacura, Santiago.
Teléfono: (56-2) 2285576.
Fax: (56-2) 2287883.
Sitio-Web:http:// www.fundandes.cl/convocatorias.convocat.html
E-mail: fandes@reuna.cl


Fundación Ford

Dirección: Mariano Sánchez Fontecilla 310, Piso 14, Las Condes, Santiago.
Teléfono: (56-2) 2325454.
Fax: (56-2) 3332324.
Sitio Web: http://www.programabecas.org/
E-mail: ford.santiago@fordfound.org


Instituto Chileno-Norteamericano de Cultura
Centro de Intercambio y Educación Internacional

Dirección: Moneda 1467, Santiago.
Teléfono: (56-2) 6777157.
Fax: (56-2) 698-5999.
Sitio Web: www.norteamericano.cl
E-mail: advising@ichn.cl


Institute of International Education
Beca "Study America" para estudios de pregrado.
Sitio Web: http://www.iie.org/studyamerica/
AMITY Institute


Becas para hacer una practica en educación norteamericana
Sitio Web: http://www.amity.org/
Georgia Rotary (GRSP)


Becas para un año de estudios de pre o postgrado a universidades ubicadas en el estado de Georgia.
Sitio Web: http://www.westga.edu/~grsp/index1.html


Organización Internacional para las Migraciones
Dirección: Matilde Salamanca 736, piso 4, Providencia, Santiago.
Teléfono: (56-2) 2746713.
Fax: (56-2) 2049704.
Sitio Web: www.oim.cl
E-mail: oimsantiag@oim.int

Programas Específicos con Becas Disponibles para Chilenos


Johns Hopkins University International Fellows Programs
Institute for Policy Studies
Johns Hopkins University

Dirección: Wyman Building, 3400 N. Charles St.,Baltimore, MD 21218-2696,
United States.
Teléfono: (1-410) 5167174.
Fax: (1-410) 5168233.
Sitio Web: http://www.jhu.edu/~ips/international/index.html
E-mail: jhuips@jhunix.hcf.jhu.edu


The George Washington University Elliott School of International Affairs
C.V. Starr Fellows Program for Mid-Career Professionals

Dirección: Elliott School of International Affairs
Office of Graduate Admissions
The George Washington University
Stuart Hall, Room 102
2013 G Street, NW
Washington DC 20052
Teléfono: (1-202) 9947050.
Fax: (1-202) 9949357.
Sitio-Web: http://www.gwu.edu/~elliott/studentservices/finassist/gradfin.html
E-mail: mipp@gwu.edu

Financiamiento y Préstamos en Chile



CORFO - Financiamiento para estudios de postgrado en el extranjero

Dirección: Moneda 921, piso 4, of. 442, Santiago.
Teléfono: (56-2) 6318493.
Fax: (56-2) 6967688.
Sitio Web: http://www.corfo.cl/index.asp
E-mail:mailto:info@corfo.cl


The Rowe Fund

Dirección:1889 F Street NW 6th Floor
Teléfono: (1-202) 4586208
Fax: (1-202) 4583897 / 3878
Sitio Web: www.oas.org/rowe

martes, 22 de julio de 2008

Los joivenes de hoy se muestran reticentes al aprendizaje del idioma Inglés.



Hoy en día, el aprendizaje de un idioma extranjero, tiene gran importancia debido a la internacionalización y globalización de las naciones.
Los jóvenes chilenos se ven insertos en un mundo cada vez más globalizado, por esta razón, dentro de su carga académica, se encuentra aprender una lengua extranjera, en este caso, el Inglés.
Desde hace años, esta lengua ha sido enseñada a los alumnos como parte del contenido del currículum exigido por el Gobierno.
A principios de este siglo, se le ha dado gran importancia al estudio de este idioma dentro del sistema educativo; sin embargo, los esfuerzos hechos por el Gobierno, para que la calidad de la enseñanza sea mejor, no han dado buenos resultados. Si bien, la cantidad de horas de Inglés ha aumentado, la calidad no lo ha hecho.
A la hora de analizar mejor la situación, nosotras queremos investigar el por qué los jóvenes de hoy se muestran reticentes al aprendizaje del idioma Inglés. Esta interrogante la desarrollaremos dentro de un contexto de 8º año Básico, de aproximadamente 27 alumnos y el campo en el que se desenvuelven las clases es el de Lengua Extranjera.
Esta tendencia se ve afectada por variables que influyen en el desempeño de los estudiantes: como por ejemplo el aspecto personal y social del alumno y el aspecto profesional y personal del profesor. La primera variable se refiere a: si el alumno posee la facilidad para dominar el Inglés, sin dejar de mencionar su interés por éste, y las horas de estudio que le dedica. También es muy importante el apoyo brindado por los padres puesto que sin éste los estudiantes se sienten abandonados, poco queridos e irrelevantes en el núcleo familiar.
Otra característica de este aspecto son los amigos, puesto que pueden tener una gran influencia, positiva o negativa, pero generalmente negativa, afectando las decisiones que tomen los alumnos.
En el aspecto social se encuentra la edad del alumno, el nivel socio-cultural del lugar donde vive y del lugar donde estudia, los recursos que posee el establecimiento (tanto tecnológicos como los recursos bibliográficos de los libros), el ambiente que lo rodea y su realidad. Todos estos factores intervienen de una manera u otra en la formación del carácter y personalidad del estudiante, lo cual se reflejará en su rendimiento escolar, para bien o para mal.
La segunda variable se refiere a uno de los actores más importantes del ámbito educacional, el profesor.
Este es quien debe poseer los conocimientos necesarios, tanto pedagógicos como los de su área (por ejemplo: Matemática, Castellano, Biología, Inglés, etc.), para entregárselos a los alumnos de la mejor manera posible, con el fin de que el conocimiento entregado sea significativo para el futuro de los estudiantes.
En el ámbito personal del docente está la vocación, ya que sin ésta el profesor no siente ganas de hacer su trabajo, se encuentra disconforme con los que hace y por lo tanto, esto desencadenaría un desgano al enseñar y al entregar conocimiento; esto último está vinculado estrechamente con la relación Profesor- Alumno (grado de empatía), debido a que si existe una mala relación, el alumno no se sentirá cómodo frente al profesor, haciendo que ésta sea casi nula. Por eso ambas partes deben crear un entorno adecuado para que el desarrollo de una clase sea del gusto de todos. Asimismo el profesor debe fomentar la motivación del alumno creando clases dinámicas con el fin de que los alumnos sean capaces de comprender e interpretar discursos orales y escritos en el idioma inglés.




En síntesis, buscamos averiguar el por qué los estudiantes muestran cierta negatividad o rechazo al momento de aprender una nueva lengua, con todo lo que ello implica (cultura, tradiciones, gramática, vocabulario, aprender a hablar la lengua extranjera, etc.) y tampoco olvidar el rol de los profesores en el aprendizaje de esta lengua extranjera, ya que deben entregar herramientas que les permitan a los estudiantes, desarrollar el segundo idioma (Inglés) como instrumento de acceso a la información que proviene de diferentes fuentes, especialmente aquella que se origina en los ámbitos académico, tecnológico y productivo, y como un medio de comunicación y apertura a otras realidades y culturas; todo esto debe ser creado en un ambiente de respeto, donde el alumno muestre interés por aprender el Inglés como segundo idioma y que sean ellos quiénes se responsabilicen de su propio aprendizaje. Esto último, a veces, tiende a verse perturbado por los problemas que rodean al estudiante, como por ejemplo: problemas conductuales (que es lo que más generalmente se da), problemas en el hogar (mala comunicación con los padres, poco apoyo por parte de ellos), “malas juntas”, problemas propios de la edad (lo referente a la búsqueda de identidad que los hace muy vulnerables e influenciables por la “moda del momento” o las “malas juntas”), las ganas de no estudiar, tener que trabajar para ayudar económicamente a sus padres, etc.; todo esto influye en el proceso educativo del estudio de esta lengua extranjera, ya que si el alumno no entiende el contenido, sea gramática, vocabulario y cultura se va a mostrar reticente con respecto al aprendizaje del idioma, porque no va a mostrar interés en educarse en algo que no comprende, o lo otro sería que simplemente no le interesa estudiar, porque considera que no es importante para él tener educación, esto puede ser visto desde el ambiente que lo rodea; si sus amigos no estudian y andan en la calle haciendo cosas consideradas “divertidas”, el no tiene por qué estar en un lugar donde se siente obligado a asistir, dándose el gran problema de la deserción escolar.

martes, 1 de julio de 2008

Australia's National Anthem

United Kingdom anthem

United States National anthem

John Bull


John Bull is a national personification of the Kingdom of Great Britain and England, originating in the creation of Dr. John Arbuthnot in 1712, and popularised first by British print makers and then overseas by illustrators and writers such as American cartoonist Thomas Nast and Irish writer George Bernard Shaw, author of John Bull's Other Island. He is sometimes used to refer to the whole of the United Kingdom, but has not been widely accepted in Scotland or Wales as he is viewed there as English rather than British. Britannia, or a lion, is therefore used as an alternative in some editorial cartoons. Although embraced by Unionists, Bull is rejected by most nationalists in Northern Ireland as well.
As a literary figure, John Bull is well-intentioned, frustrated, full of common sense, and entirely of native country stock. Unlike Uncle Sam later, he is not a figure of authority but rather a yeoman who prefers his small beer and domestic peace, possessed of neither patriarchal power nor heroic defiance. Arbuthnot provided him with a sister named Peg (Scotland), and a traditional adversary in Louis Baboon (the House of Bourbon in France). Peg continued in pictorial art beyond the 18th century, but the other figures associated with the original tableau dropped away.
Bull is usually portrayed as a stout, portly man in a tailcoat with light coloured breeches and a top hat which by its shallow crown indicates its middle class identity. During the Georgian period his waistcoat is red and / or his tailcoat is royal blue which, together with his buff or white britches, can thus refer to a greater or lesser extent to the 'blue and buff' scheme used by supporters of Whig politics which is part of what John Arbuthnot wished to deride when he invented the character. By the twentieth century however his waistcoat nearly always depicts a Union Flag waistcoat and his coat is generally dark blue but otherwise still echoing the fashions of the Regency period). He also wears a low topper (sometimes called a John Bull topper) on his head and is often accompanied by a bulldog. John Bull has been used in a variety of different ad campaigns over the years, and is a common sight in British editorial cartoons of the 19th and early 20th centuries.

Uncle Sam


Uncle Sam is a national personification of the United States (US), with the first usage of the term dating from the War of 1812 and the first illustration dating from 1852. He is often depicted as a serious elderly white man with white hair and a goatee, with an obvious resemblance to Presidents Andrew Jackson and Abraham Lincoln, and dressed in clothing that recalls the design elements of the flag of the United States—for example, typically a top hat with red and white stripes and white stars on a blue band, and red and white striped trousers.

United Kingdom


The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, commonly known as the United Kingdom, the UK, or Britain, is a sovereign island country located off the northwestern coast of mainland Europe. The UK includes the island of Great Britain, the northeast part of the island of Ireland and many small islands. Northern Ireland is the only part of the UK with a land border, sharing it with the Republic of Ireland. Apart from this land border, the UK is surrounded by the Atlantic Ocean, the North Sea, the English Channel and the Irish Sea. The largest island, Great Britain, is linked to France by the Channel Tunnel.
The United Kingdom is a union of four constituent countries: England, Northern Ireland, Scotland and Wales. The United Kingdom is governed by a Parliamentary System with its seat of government in London, the capital, and a constitutional monarchy with Her Majesty Queen Elizabeth II as the head of state. The Crown Dependencies of the Channel Islands and the Isle of Man, formally possessions of the Crown, are not part of the UK but form a federacy with it. The UK has fourteen overseas territories,all remnants of the British Empire, which at its height encompassed almost a quarter of the world's land surface, making it the largest empire in history. As a direct result of the empire, British influence can be observed in the language and culture of states such as Canada, Australia, New Zealand, India, Pakistan, South Africa, Singapore, Sri Lanka and the United States of America, and other less globally influential independent states. HM Queen Elizabeth II remains the head of the Commonwealth of Nations and head of state of each of the Commonwealth realms.
The UK is a developed country, with the fifth (nominal GDP) or sixth (PPP) largest economy in the world. It was the world's foremost power during the 19th and early 20th century,but the economic cost of two world wars and the decline of its empire in the latter half of the 20th century diminished its leading role in global affairs. The UK nevertheless retains strong economic, cultural, military and political influence and is a nuclear power, with the second or third (depending on method of calculation) highest defence spending in the world. It is a member state of the European Union, holds a permanent seat on the United Nations Security Council, and is a member of the G8, NATO, WTO and the Commonwealth of Nations.

Australia


The Commonwealth of Australia is a country in the southern hemisphere comprising the mainland of the world's smallest continent, the major island of Tasmania, and numerous other islands in the Indian and Pacific Oceans. The neighboring countries are Indonesia, East Timor, and Papua New Guinea to the north, the Solomon Islands, Vanuatu, and New Caledonia to the northeast and New Zealand to the southeast. Australia is the only country that is also a continent.
The Australian mainland has been inhabited for more than 42,000 years by indigenous Australians. After sporadic visits by fishermen from the north and then European discovery by Dutch explorers in 1606, the eastern half of Australia was later claimed by the British in 1770 and initially settled through penal transportation to the colony of New South Wales, commencing on 26 January 1788. As the population grew and new areas were explored, another five largely self-governing Crown Colonies were established during the 19th century.
On 1 January 1901, the six colonies became a federation, and the Commonwealth of Australia was formed. Since federation, Australia has maintained a stable liberal democratic political system and remains a Commonwealth realm. The capital city is Canberra, located in the Australian Capital Territory (ACT). The population is just over 21.3 million, with approximately 60% of the population concentrated in and around the mainland state capitals of Sydney, Melbourne, Brisbane, Perth, and Adelaide.

United States of America


The United States of America is a constitutional federal republic comprising fifty states and a federal district. The country is situated mostly in central North America, where its forty-eight contiguous states and Washington, D.C., the capital district, lie between the Pacific and Atlantic Oceans, bordered by Canada to the north and Mexico to the south. The state of Alaska is in the northwest of the continent, with Canada to its east and Russia to the west across the Bering Strait, and the state of Hawaii is an archipelago in the mid-Pacific. The United States also possesses several territories, or insular areas, scattered around the Caribbean and Pacific.
At 3.79 million square miles (9.83 million km²) and with more than 300 million people, the United States is the third or fourth largest country by total area, and third largest by land area and by population. The United States is one of the world's most ethnically diverse nations, the product of large-scale immigration from many countries. The U.S. economy is the largest national economy in the world, with a nominal 2006 gross domestic product (GDP) of more than US$13 trillion (over 19% of the world total based on purchasing power parity).
The nation was founded by thirteen colonies of Great Britain located along the Atlantic seaboard. Proclaiming themselves "states," they issued the Declaration of Independence on July 4, 1776. The rebellious states defeated Great Britain in the American Revolutionary War, the first successful colonial war of independence. A federal convention adopted the current United States Constitution on September 17, 1787; its ratification the following year made the states part of a single republic. The Bill of Rights, comprising ten constitutional amendments, was ratified in 1791.
In the nineteenth century, the United States acquired land from France, Spain, the United Kingdom, Mexico, and Russia, and annexed the Republic of Texas and the Republic of Hawaii. Disputes between the agrarian South and industrial North over states' rights and the expansion of the institution of slavery provoked the American Civil War of the 1860s. The North's victory prevented a permanent split of the country and led to the end of slavery in the United States. The Spanish-American War and World War I confirmed the nation's status as a military power. In 1945, the United States emerged from World War II as the first country with nuclear weapons, a permanent member of the United Nations Security Council, and a founding member of NATO. In the post–Cold War era, the United States is the only remaining superpower—accounting for approximately 50% of global military spending—and the dominant economic, political, and cultural force in the world.